they follow

Tuesday, 21 October 2014

hati dan otak selalu tak bestfriend

jangan sombong
jangan bongkak
orang tak kawin boleh cakap macam2..
atau orang tak ada apa2, boleh cakap mcm2 tapi kalau dah ada, rasalah sendiri....
tak suka angkat kaki, betul
tapi sanggup? sanggup?
sedangkan hati bergolak2 suka.... meronta merintih2
kalau yang dah ada anak, fikir jugalah perasaan anak2...
cakap dan perbuatan adalah suatu perkara yang tidak sama...
hati kata lain, otak kata lain, perbuatan buat lain...
am trying to be cool
akan berkata, tak apa, Allah ada...tenang sikit jiwa tu....
rasa nak marah juga pada orang yang kata..hek eleh, mamat mcm tu pun kau hadap?? yaaa sebab kau tak rasa..cuba kalau kau rasa... makan lah kata2 tu...
this is life..my life and your life are different...we are different... we experienced different thing in life...
Allah duga kita dengan dugaan yang berbeza... ada scala...kalau buat tesis kita panggil Likert Scale, 1 - 5
1 strongly disagree
2 disagree
3 neutral
4 agree
5 strongly agree

ikut kemampuan kita lah Allah uji cemana..
sebesar mana dugaan diterima, jangan orang lain mencebik...

okbai...

Monday, 13 October 2014

gently advise

u see me here and if u see me elsewhere, no need to mention my existence here and there.........
let here remain here
and let there remain there
that are two different places with two different stories...
thank you and happy reading...


Thursday, 9 October 2014

Ke KOrea kita hari tu.... throwback setahun...

i tak rajin mcm dululah nak menulis kat sini...
sorry lah yer...
i tau ada yang baca dan berlalu pergi
ada yang baca dan komen
terima kasih kerana masih setia bersama saya...
meh i belanja sefie dua keping...
hahahaa....





ini safari land kat Everland Theme Park Korea....

so kita kena naik ni..kalau tak nak kena baham dengan singa... huk alahhh gambar singa tak ada la pulak...

memang best laaa...
air bersih jer...
kawasan pun bersih jer.....




zebrass
am i too sexy??



bye... tak ilmiah sungguh  catatan cik puan hari ini....

Wednesday, 8 October 2014

catatan hidup seorang cik puan

tersentuh hati kita...
kecik hati kita...
mentanglah kita ni cik puan kan..
dia kata..adalah dia tu..u alls tak kenal pun...
dia kata mana ada anak bujang nak kawen dengan seorang cik puan..mana ada anak bujang nak jaga anak2 kepada cik puan itewww...
i'm freaking pissed off actually.... sabar je lah kan... biasalah orang vogue mcm i kena byk sabar...  :P
habis tu Cik Ta kita tu??
oiii kahwin cik puan lagi byk pahala tau.. eh ye ker??
abaikan kalau salah...
kita kata tak ada orang nak kat kita... kesian kan..
pastu kawan kita kata, ni kawan lain tau... dia kata dia ada kawan lelaki, kawan lelaki dia tak nak kat dia yang dara ni, tapi nak kat cik puan...
the moralnya dia kata, ada jugak yang bujang nak kat cik puan tapi tak nak kat anak dara...
i was...mmmm...mmmm
tapi kita kawan dengan orang, kita tak ada niat apa2 pun...tak ada lah nak gelojoh menggeletis sangat kannn mcm si kiah tu kan.... kita rileks2 je....
tapi tulah jadi cik puan ni bukan senang... semua nak kena jaga... pertuturan dan kelakuan..
serba salah juga nak baik dengan lelaki ni....
tapi apa pun i tetap vogue... motif? hahaahah...
sekian terima kasih...
catatan hidup seorang cik puan... bhahaha.....

Friday, 3 October 2014

tepi sikit boleh?

apa yang kau mahu...
semua ku berikan....
tolong tepi sikit....aku nak lalu....
hahahhahaha....
lirik ke laut....